First days in paradise! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sem Ligt - WaarBenJij.nu First days in paradise! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sem Ligt - WaarBenJij.nu

First days in paradise!

Door: Sem Ligt

Blijf op de hoogte en volg Sem

05 Oktober 2018 | Indonesië, Sanur

02-10-2018 / 05-10-2018

Selamat Siang (Goedendag),

Wat leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn eerste blog! Ik ga de komende tijd proberen om +- één keer in de week een blog te uploaden, zodat jullie op de hoogte blijven van al m’n avonturen!

Op de dag van vertrek ben ik uitgezwaaid door een heel afscheidscomité. Joost, papa, mama, oma, schoonpapa en -mama, Bram, Kim en Maud, super lief dat jullie er allemaal waren!
Ik zag best op tegen de lange vlucht (16,5 uur), maar achteraf is het me echt meegevallen. Het was lang, omdat ik maximaal 3 uurtjes heb geslapen, maar we zijn echt goed verzorgd in het vliegtuig. We hadden een tussenstop van 1,5 uur op Singapore, waardoor we even lekker onze beentjes konden strekken. Een vlucht zonder turbulentie, dus ik heb lekker rustig muziek geluisterd en films gekeken.

Om 19:30 lokale tijd (6 uur later dan in NL) zijn we geland op Bali, eerst moesten we zo’n 5 checks door. Je komt echt niet zomaar het land binnen, alles wordt hier liever 5 keer gecheckt dan 3 keer. Het eerste wat ik merkte toen in een stap naar buiten had gezet, was het ontzettende luchtvochtige warme weer, echt zo’n klap die je in je gezicht krijgt. Op Ngurah Rai Airport werden we opgehaald door Bajil (ons contactpersoon) en Oka (de appartement eigenaar). Ze waren meteen heel open en vriendelijk en hierbij merkte ik ook de ‘goodness’ van de mensen op Bali. M’n tas werd gedragen en de deuren werden voor me open gedaan. In de taxi naar ons appartement toe heb ik meteen kennis gemaakt met het verkeer, het is hier echt een ongeregeld zooitje. Als er 2 banen zijn, dan kan het zo zijn dat er 3 auto’s + een aantal scooters naast elkaar rijden en daarnaast lopen er ook nog mensen op de weg! We hebben geleerd dat de linkerbaan de rustige baan is, en dat rechts de ‘fast lane’ is. Daarnaast werd tijdens het ritje duidelijk dat het appartement nog niet volledig beschikbaar was door een lekkage (volgens mij). Omdat we met z’n vijven zijn, wilde Oka niet dat één iemand in een hotel sliep, maar had hij voor ons een hotel geboekt voor de eerste 3 dagen. Helemaal prima!

Diezelfde avond zijn we nog even naar het strand van Sanur gelopen (200 m. van het hotel). Ik heb niet veel kunnen zien in het donker, maar wat ik heb kunnen zien is prachtig. We hebben onze eerste cocktail gedronken, maar daarna waren we ook echt allemaal kapot, dus hebben snel ons bed opgezocht.

Ik werd de volgende ochtend voor de wekker wakker, helemaal uitgerust, geen jetlag dus! Heel fijn! We hebben wat fruit ontbeten en we zijn even door de ‘main road’ gelopen, om even de buurt te verkennen. Daar heb ik als lunch m’n eerste nasi goreng op, dat is toch wel even wat anders dan in NL. Sorry mama, je kan super lekker nasi maken, maar dit is echt ZO lekker! We zijn opgehaald door Oka om naar het nieuwe appartement te kijken en daar stond Bajil ons op te wachten. We kregen simkaarten en we hebben onze eerste speedcursus scooter rijden gehad. Deze scooters kunnen rond de 140 km/h, maar ik hou het bij max. 40 km/h. No worries, harder dan dat durf ik niet in deze chaos! Links rijden is zo makkelijk nog niet. Voor de eerste keer ging het zeker niet slecht, maar zoals ze zeggen; oefening baart kunst. Daarom heb ik ’s middags nog even met Mark de scooter gepakt om te oefenen op zowel rustige als drukke wegen! We zijn met z’n vijven nog even naar het strand van Sanur gegaan, het water was nog warmer dan de douche hier op m’n kamer! Maar wel even lekker een duik! Achter ons hotel zit een soort streetfood markt, met verschillende eetkraampjes. Ik heb heerlijke rijst met saté ayam op, dit voor maar €1,50 en ik zit echt bomvol, bizar hè? Als afsluiting van de dag hebben we wat Bintang (biertjes) gedronken in een leuk tentje, spelletjes gedaan en vooral gelachen!

Iedereen zat weer fris en fruitig aan het ontbijt, ik heb een soort tosti gehad, alleen dan met jam aan de binnenkant i.p.v. ham/kaas. Was ff wennen, maar het was oké! Gelukkig had ik nog wat stukjes watermeloen erbij! Vandaag hebben we nog even geoefend met de scooters, ik voel me nu een stuk zekerder in het verkeer hier! We zijn naar een strand gereden en hebben daar de hele middag lekker gezwommen en gebakken!

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik aan de andere kant van de wereld ben! Het is een top begin van ons avontuur hier!

Liefs vanuit Bali

P.S. de foto's zijn te vinden op: https://myalbum.com/album/jBDM4qfsobjO

  • 05 Oktober 2018 - 09:46

    Sem Ligt:

    De foto’s uploaden gaat nog niet helemaal soepel met deze Wifi, later meeer! :)

  • 05 Oktober 2018 - 09:52

    Michel:

    Hee Sem,

    Goede start van dit avontuur. blijf uitkijken in het verkeer. Het blijft onvoorspelbaar. Leuk te horen dat jullie zo goed opvangen zijn en dat alles goed geregeld is. Volgende week is de "vakantie" voorbij en moeten jullie aan slag. `veel succes en de groeten aan iedereen vanuit Zutphen.

    xxx
    Michel

  • 05 Oktober 2018 - 09:58

    Sandra :

    Super Sem , dat alles goed is gegaan met de vlucht , afscheid nemen is nooit leuk van je geliefde en naaste , maar daarover staat een geweldig avontuur met mooie ervaringen !
    Lekker van genieten en fijn je te kunnen volgen

  • 05 Oktober 2018 - 10:17

    Djordy:

    Hey girlll!! Wat super om te horen dat je het al zo leuk vind. En geluk hebben dat je geen jetlag hebt haha. Lekker gaan genieten, vind het zo leuk dat wij elkaar strakjes zien aan de andere kant van de wereld. Geniet er van en tot snel!! Liefs xx crew member poezenbende

  • 05 Oktober 2018 - 11:39

    Nellie:

    Hoi hoi, wat leuk om jou eerste blog te lezen & wat ben jij al super enthousiast over jou eerste dagen in Bali & over de locals & het heerlijke eten, genoeg inspiratie voor als je weer in ons kikkerlandje bent.
    Doe je wel voorzicht op de scooter, dood eng vind ik dat(sorry) ik weet het antwoord al(Ja mam) Haha!
    Een super mooie tijd, veel plezier & geniet met z'n 5en & maak er een onvergetelijke reis van‼️
    Dikke kus mama

  • 05 Oktober 2018 - 12:09

    Erwin :

    Hee Sem, zo te lezen zit je er nog vol van alles wat je nu meemaakt om dat meteen te delen.
    Tof allemaal.

    Wel verrast het me dat je opkeek dat ze de deur voor je open hielden.... doet Joost dat nooit?

  • 05 Oktober 2018 - 12:08

    Erwin :

    Geniet maar lekker van alles.
    Op naar je volgende blog

  • 05 Oktober 2018 - 12:59

    Alex:

    hoi,
    Het begin van de reis goed begonnen, laat vervolg ook zo zijn , gr en veel plezier op Bali

  • 07 Oktober 2018 - 09:28

    Anja:

    Hey lieve Sem!

    Heerlijk! Dat klinkt allemaal heel herkenbaar voor Bali, ook het verkeer ;-))! Geniet van alle mooie avonturen die op je pad gaan komen!!

    Dikke kis van mij en Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Sem

Actief sinds 13 Sept. 2018
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 6085

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 15 Januari 2019

Thailand

02 Oktober 2018 - 27 December 2018

Bali

Landen bezocht: