Ohhhhhh Bali, we love you! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sem Ligt - WaarBenJij.nu Ohhhhhh Bali, we love you! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sem Ligt - WaarBenJij.nu

Ohhhhhh Bali, we love you!

Door: Sem Ligt

Blijf op de hoogte en volg Sem

06 November 2018 | Indonesië, Sanur

Hoi allemaal,

Het is alweer eventjes geleden dat ik een blog geüpload heb. De vorige keer ben ik geëindigd bij dat we ’s avonds naar een wedstrijd van Bali United zouden gaan. Inmiddels zijn we al twee keer geweest en voel ik me net één van hun. Het maakt niet uit of ze nou met 2-0 voor of 2-0 achter staan, 90 minuten lang staan de supporters in de ‘North Side’ (ook wel harde kern genoemd) te springen, te zingen en te juichen. Het is mooi om te zien dat er zoveel respect is op de tribune. Na de wedstrijd zijn alle supporters van Bali United stil en luisteren naar het clublied van de tegenstanders, gezongen door de meegereisde supporters. Dit gebeurd andersom ook. Een héééééél groot verschil met Nederland! De eerste wedstrijd werd het na een spannende slotfase 2-2 en de tweede wedstrijd was een makkelijke overwinning van 2-0. Ik kijk nu al uit naar 18 november, wanneer Bali United weer thuis speelt en ik weer sta te springen op de tribune.

De afgelopen 2 weken staat het project wel op nummer 1, waardoor we doordeweeks alleen daar mee bezig zijn en in het weekend lekker op pad gaan!

We hebben een bezoekje gebracht aan Finns Beachclub, echt een prachtig resort aan de zee. Een infinitypool, een bar in het water, grote strandbedden, heerlijk eten, leuke muziek en een toffe sfeer. Hier hebben we ons de hele middag wel vermaakt en ’s avonds afgesloten met een lekker hapje eten. Zeker een plek waar ik nog vaker heen zal gaan de komende maanden!

De dag erna zijn we naar WaterBom geweest. Dit is het grootste waterpark van Azië. Het is echt prachtig aangelegd tussen allemaal mooie bloemen en planten. En ze hebben echt toffe glijbanen, zo één waar je op een plank gaat staan en de plank onder je vandaan gaat waardoor je met een behoorlijke snelheid een vrije val maakt en de glijbaan door gaat, Kamikaze noemen ze dat volgens mij. Ja echt tof! Ondanks dat het de grootste van Azië is, vond ik hem best klein, maar ja mijn verwachting was daarentegen denk ik niet helemaal reëel.

Ik heb inmiddels ook mijn Indonesische taal certificaat binnen! Staat weer leuk op mijn CV. Ik heb de basis wel re-de-lijk onder de knie, dus nu wordt het oefenen door met de locals te praten.

En verder doe ik eigenlijk niet meer dan lekker gezond ontbijten in ontbijttentjes, aan het strand liggen, bruin bakken, fruitjuices drinken, scooter rijden en achter m’n laptop werken. Fijn leventje zo zou ik zeggen! :)(:

Het is alweer november. Ik zit hier gewoon al een maand, de tijd vliegt echt voorbij. Daarentegen kan deze week kan mij niet snel genoeg gaan. Aankomende donderdag ga ik op huisbezoek bij een patiënt en de dag erna vlieg ik naar Kuala Lumpur, EIN-DE-LIJK!!!!!! 4 dagen genieten met m’n alllllllllllerliefste schatje!

Dus de volgende blog zal denk ik gaan over alle toffe avonturen van Joost en mij in Kuala Lumpur!

Ja, dit was hem wel weer voor deze keer!

Het zijn niet echt hele bijzondere foto's, maar heb toch maar wat bij elkaar gesprokkeld: https://myalbum.com/album/TDQ2eyQZdSWh

Spreek jullie snel, dikke kus,

Sem

  • 06 November 2018 - 10:33

    Erwin:

    Weer een mooi stuk Sem.
    Ik hoop alleen dat je niet in details treed over volgende week

  • 06 November 2018 - 10:41

    Michel Ligt:

    Jaa Sem,

    De tijd vliegt, al meer dan een maand onder weg met een heerlijk lang weekend voor de deur.
    Ik denk dat Joost er ook wel naar uitkijkt.

    Inmiddels heb je alweer behoorlijk van Bali gezien en ondernomen. Natuurlijk komt er een tijd dat je "aan het werk moet." Je project moet wel op tijd klaar zijn om nog een paar weken te kunnen Backpacken.

    Inmiddels volg ik Bali United op twitter. Je ziet dus ook dat het anders kan met de supporters op de tribune. Respect voor elkaar hebben en achter je club blijven staan.

    Je kamer is is opgeknapt en klaar voor terugkomst. Hij is echt mooi geworden. Enkele foto's heb je gezien.

    Veel succes met je huisbezoek en je project en daarna genieten van je trip met Joost in Kuala Lumpur.

    Tot de volgende blog.

    Salam,

    Papa

  • 06 November 2018 - 12:22

    Ingo :

    Hoi sem
    Wat ben je toch een ondernemend tiepetje alles doen en beleven
    En je maakt wat mee zo te zien.
    De foto's hou ik nog wel tegoed.
    Voor straks weltrusten en fijn weekend
    Gringo

  • 06 November 2018 - 14:57

    Erna Ligt:

    Lieve Sem,

    Wat een leuk verslag weer!
    Knap dat je al je certificaat gehaald heb, nu maar gelijk innde praktijk brengen.
    Heel veel plezier straks met Joost, lekker genieten samen.

    Lieve groetjes van ons tweetjes

  • 06 November 2018 - 15:44

    Nellie:

    Lieve Sem,

    Jij ligt nu lekker te slapen & hier is het nu 19.30 uur koffietijd!:)
    Wij hebben regelmatig app contact & FaceTime momenten & toch blijft het iedere keer weer leuk om jou blogs te lezen!
    Jaaa, nog 3 nachtjes slapen:) dan ga jij Joost weer zien & lekker samen even genieten van Kuala Lumpur.
    SUPER veel plezier!!

    Dikke X
    Mama




  • 06 November 2018 - 17:52

    Saskia:

    Lieve Sem,

    Wat leuk om weer een blog te kunnen lezen..... en wat was het afgelopen weekend bijzonder om met zijn 4-tjes even gezellig te kletsen.
    Nog effe een paar daagjes aan je project / stage lopen en dan snel naar Maleisië.

    Heel veel plezier samen en een dikke knuffel,

    xx
    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Sem

Actief sinds 13 Sept. 2018
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 6077

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 15 Januari 2019

Thailand

02 Oktober 2018 - 27 December 2018

Bali

Landen bezocht: