Kuala Lumpur - you were amazing to us! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sem Ligt - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - you were amazing to us! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sem Ligt - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur - you were amazing to us!

Door: Joost Liebrand en Sem Ligt

Blijf op de hoogte en volg Sem

12 November 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal,

Na een ietwat turbulente vlucht aangekomen op Kuala Lumpur airport. Ik zou een uurtje moeten wachten voordat Joost ook aan zou komen. Een uur heeft volgens mij nog nooit zolang geduurd. En natuurlijk stond ik weer bij een verkeerde aankomsthal te wachten. Ik had 50/50 gok kans, maar koos de verkeerde, zoals altijd. Wat een gek moment om elkaar na 1,5e maand weer te zien, maar we zijn nog nooit zo blij geweest!
Eenmaal in het hotel stond Joost een verassing te wachten voor zijn 25e verjaardag! Foto’s zijn toegevoegd!
Vervolgens zijn we de buurt gaan verkennen, met de free GOKL bus, een gratis lijnbus die ons bij de grootste shoppingmall van Kuala Lumpur bracht. Het deed me een beetje denken aan Times Square en het is echt mega. Zowel hele dure merken als wat goedkopere zijn er te vinden. We hebben gegeten bij een super leuk Japans restaurant waar we ons eigen ‘bbqtje’ in de tafel kregen en we zelf mochten bakken! Heer-lijk!

De volgende dag zijn we de hele ochtend weg geweest met de hop-on-hop-off bus met een open dek. Deze bus rijdt langs alle highlights van Kuala Lumpur en je kan in- en uitstappen waar en wanneer je wilt! Het valt op dat zowel heel rijk, als heel arm door elkaar leeft. Enorme wolkenkrabbers zijn te zien door heel de stad. Aan het eind van de middag zijn we uitgestapt bij een andere shopping mall, geloof het of niet, er gaat gewoon een mega achtbaan door de shoppingmall. Niks is hier te gek!

‘s Avonds zijn we naar de welbekende KL-tower geweest. Dit is een toren van 421 meter hoog die mooi verlicht is. We zijn ook naar boven geweest en hadden een prachtig uitzicht over heel de stad. Echt heel gaaf om dit mee te kunnen maken. Toen we terug liepen richting ons hotel kwamen we langs een café en dat zag er wel gezellig uit dus toen hebben we daar nog even wat gedronken. Joost bestelde een halve liter bier en ik had een glas witte wijn, we waren 17€ lichter maar ja he, toch een gezellige avond gehad. In Maleisië is alcohol zo duur, omdat het een islamitsch land is.

De dag erna zijn we eerst naar de Batu Caves geweest, dit is een hindoeïstische tempel in een grot. We hadden wat verhalen op internet gelezen dat het tegen kon vallen, maar wij vonden het zo ontzettend mooi. De 217 treden naar boven waren het zeker waard. Daarnaast werden we ondertussen ook vermaakt door wat aapjes die tussen je door rende en op zoek waren naar eten en flesjes water. We twijfelde ook nog om naar door de Dark Caves te gaan, maar toen ik zag dat daar bijzondere spinnen en slangen leefde haakte ik mooi af.

Daarna zijn we naar een Moskee geweest, dit werd aangeraden maar we wisten niet meer zeker welke het was. Dus we vroegen het aan de taxi chauffeur en hij zou ons wel even naar een moskee brengen. Nou zo gezegd, zo gedaan. Ongeveer 4 uur later kwamen we de moskee uit. Eerst kregen we kleding aan, zodat alles bedekt was en ik moest een hoofddoek op. Zonder erom gevraagd te hebben werden we rondgeleid in de Moskee en werd ons van alles verteld over het geloof. Nou de mensen die me een beetje kennen, boeit het mij eigenlijk niet zo veel, ik wilde alleen even kijken. Daarnaast had die man al een mening klaar over alles buiten de Islam, dus toen was Joost er ook klaar mee. 1x nooit meer.

Eenmaal terug in het hotel begon het met stormen. Man man man, ik dacht dat het in Nederland hard kon gaan, maar hier.... pffff.... Niet normaal, de ene flits naar de andere en de ene donder naar de andere. Niks voor mij dit.

Eenmaal opgeklaard zijn we naar de shoppingmall gegaan en hebben daar heerlijke paella gegeten.

Nu is het alweer de laatste dag. We zijn vandaag naar de Lake Gardens geweest. Een natuurpark midden in de stad. Als je even uit alle hectiek wilt, kan je daar heen gaan. Het was echt heel rustig in het park. Hier hebben we lekker in de hitte rondgelopen. Aan het eind van de middag zijn we met een taxi naar een ander hotel gegaan dichtbij het vliegveld. Joost vertrekt morgenochtend richting Laos en ik ga weer terug naar Bali.

Over 3 weekjes zien we elkaar weer en blijven we vanaf dan gelukkig bij elkaar. Deze 4 dagen gingen voor ons veel te snel, maar waren echt top!

Voor de mensen die ooit nog naar Kuala Lumpur gaan, neem genoeg koffers mee, zodat je veel kan inslaan!

Kuala Lumpur, you were amazing to us!

De foto’s zijn zeker de moeite waard om te kijken: https://myalbum.com/album/xlVzFkfqgZfH

Liefs en een dikke kus,
Joost en Sem

• 12 November 2018 - 08:05

Michel Ligt:

Hoi Sem, Joost,

4 dagen is altijd te kort als je het naar je zin hebt. Ook dit was weer een belevenis op zich. Zeker omdat je op 421 meter gestaan hebt, dat is 9x hoger dan de Wijnhuistoren. En dat is behoorlijk hoog. De foto's heb ik al gezien. Dat een wijntje en een biertje zo prijzig moet zijn?
    Nu weet je ook hoe een Moskee er van binnen uitziet. Naast dit hebben jullie nog veel gedaan deze 4 dagen. Meest verrassend was de indoor 8-baan in de shopping-mall.
    Je project schiet al aardig op, nog een ruim een maand en dan kunnen jullie met elkaar op pad.
    Groeten vanuit een regenachtig NL. Goede vlucht met wat minder turbulentie gewenst en de.

We kijken al weer uit naar nieuwe foto's en je volgende blog.

Liefs Papa

• 12 November 2018 - 15:54

Erwin:

Hee Semmie,

Van de twintowers kreeg ik een dejavu.
    Vertel ik wel als je terug bent. Maar wat beleef jij(jullie)ongelofelijk veel in korte tijd.
    Wat gaaf allemaal!!
    Succes weer en tot de volgende blog

• 12 November 2018 - 17:32

Nellie:

Lieve Sem & Joost,

Wat fijn dat jullie elkaar toch nog even hebben kunnen zien in Kuala Lumpur & wat heb jij Joost verrast op zijn 25ste bday...super leuk!
    Leuk om te zien aan de mooie foto's & het lezen van de blog dat jullie die 4 dagen zo intens genoten hebben van elkaar<3 & van Maleisie.
    Enjoy Joost in Laos & Sem er nog even tegen aan met jou studiegenoten op Bali!
    Fijne vlucht & dikke kus voor jullie.

Liefs van mij